23948sdkhjf

Bloomingville vil tredoble omsætningen i 2015

Ikast-virksomheden har netop overtaget Day Birger et Mikkelsens aktiviteter inden for boliginteriør og satser på at erobre en position blandt branchens største i Europa.
Da Bloomingville for nylig offentliggjorde sit 2012-regnskab, var det med meldingen om, at man ved regnskabsafslutningen lå i aktuelle forhandlinger om køb af brands og aktiviteter.

Nu har virksomheden overtaget Day Birger et Mikkelsens aktiviteter inden for boliginteriør; "Day Home", og der kan meget vel være yderligere investeringer på vej. Det fortæller adm. direktør og medejer Simon Stampe til dagbladet Børsen:

- Branchen skal konsolideres, og det vil vi deltage i. Vi har allerede sat navn på yderligere to brands, som vi gerne vil have fingre i. Men ud over opkøb vil vi også selv udvikle nye brands, så vi får en portefølje på fire-fem brands på den platform, vi har bygget op, siger Simon Stampe, der ejer virksomheden sammen med ægtefællen Betina Stampe.

Ifølge Børsen skal investeringerne ses i lyset af en meget ambitiøs vækstplan, der skal øge omsætningen fra de nuværende cirka 100 mio. kr. til 250-300 mio. kr. allerede i 2015. I bestræbelserne på at føre strategien ud i livet har Bloomingville hentet den tidligere koncernchef i IC Companys, Henrik Theilbjørn, ind som bestyrelsesformand.

Bloomingville, der designer og brandudvikler boliginteriør og møbler til engrossalg, beskæftiger i dag omkring 40 ansatte. Virksomheden arbejder netop nu på sin første accessorieskollektion, som lanceres til efteråret.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093